MOCIÓN EN APOYO A LES Y LOS GANADEROS ḶḶENENSES

➤➤ASTURIANU
El pasáu 16 de febreru, COMPROMISU POR ASTURIES, en defensa de los intereses de les y los ganaderos l.lenizos, REXISTRAMOS la siguiente MOCIÓN:

Dende Compromisu por Asturies manifestamos el nuesu sofitu al sector ganaderu, más concretamente a les ganaderes y ganaderos l.lenizos, cuidao que traviesen un momentu críticu por cuenta de la imposición de les lleis veníes d'Europa, a nueves enfermedaes que castiguen a les cabanes ganaderes y un cientu de contratiempos que faen bien difícil la supervivencia del sector.

Somos conscientes de que na so mayoría, les polítiques, imponer a nivel européu, pero deber de siguir primiendo énte'l Gobiernu d'España y el mesmu Principáu, por que se lleven a cabo cambio esenciales, flexibilizando aquellos que son de la so competencia, pa nun siguir afogando al sector. Queda enforma por faer a tolos niveles.

Nos últimos díes tamos viendo y viviendo movilizaciones por dellos puntos de la xeografía española y en concretu en L.lena tamién se llevó a cabu la corte de la N-630 per parte de los y les ganaderes asturianes.

Polo espuesto, esmoleznos la situación crítica que vive'l mediu rural, el sector primaria y el tresporte.

Pa desaniciar esta crisis y dientro de los escasos recursos de los que dispon un Ayuntamtiento pequeñu como'l nuesu, proponemos al Plenu Municipal l'adopción del siguiente ALCUERDU:

Encamentar a l'Alcaldesa y al so equipu de goiberno QUE LLEVEN A CABU LES SIGUIENTES MIDÍES pa favorecer al SECTOR GANADERU LENESE:

1 Exención de tases de lo que comúnmente se llamen “les yerbes”, a quien na actualidá tán cotizando nel réxime agrariu, independientemente de la unidá familiar. D'esta miente evitaríase que les persones beneficiaries de la bonificación posterior del 75% por non devasar la llende establecida, tuvieren qu'asumir el pagu de les mesmes primeramente.

Nel so día esanicióse les tases de terraza al gremiu d'hostelería por travesar una crisis pandémica y creemos que ye xusto ayudar al sector ganaderu nesti momentu.

2. Entainar la zona de la zona de desinfección de tresporte ganaderu, evitando asina los gastos de desplazamientu a Mieres.

3 Roces que dexen ameyorar y ampliar les zones de camperes.

4 Llimpieza y caltenimientu de pistes y caminos vecinales.

Repitimos el nuesu sofitu al sector primariu y sobremanera a les y los ganaderos l.lenizos.

➤➤CASTELLANO
El pasado 16 de febrero, COMPROMISU POR ASTURIES, en defensa de los intereses de las y los ganaderos lenenses, REGISTRAMOS la siguiente MOCIÓN:

Desde Compromisu por Asturies manifestamos nuestro apoyo al sector ganadero, más concretamente a las ganaderas y ganaderos lenenses, dado que atraviesan un momento crítico debido a la imposición de las leyes venidas de Europa, a nuevas enfermedades que castigan a las cabañas ganaderas y un sinfín de contratiempos que hacen muy difícil la supervivencia del sector.

Somos conscientes de que en su mayoría, las políticas, se imponen a nivel europeo, pero se debe de seguir presionando ante el Gobierno de España y el propio Principado, para que se lleven a cabo cambios esenciales, flexibilizando aquellos que son de su competencia, para no seguir asfixiando al sector. Queda mucho por hacer a todos los niveles.

En los últimos días estamos viendo y viviendo movilizaciones por varios puntos de la geografía española y en concreto en Lena también se llevó a cabo el corte de la N-630 por parte de los y las ganaderas asturianas.

Por lo expuesto, nos preocupa la situación crítica que vive el medio rural, el sector primaria y el transporte.

Para paliar esta crisis y dentro de los escasos recursos de los que dispone un Ayuntamtiento pequeño como el nuestro, proponemos al Pleno Municipal la adopción del siguiente ACUERDO:

Instar a la Alcaldesa y a su equipo de goiberno QUE LLEVEN A CABO LAS SIGUIENTES MEDIDAS para favorecer al SECTOR GANADERO LENESE:

1 Exención de tasas de lo que comúnmente se llaman “las hierbas”, a quienes en la actualidad están cotizando en el régimen agrario, independientemente de la unidad familiar. De este modo se evitaría que las personas beneficiarias de la bonificación posterior del 75% por no sobrepasar el límite establecido, tuvieran que asumir el pago de las mismas previamente.

En su día se eliminó las tasas de terraza al gremio de hostelería por atravesar una crisis pandémica y creemos que es justo ayudar al sector ganadero en este momento.

2. Agilizar la zona de la zona de desinfección de transporte ganadero, evitando así los gastos de desplazamiento a Mieres.

3 Desbroces que permitan mejorar y ampliar las zonas de pastos.

4 Limpieza y mantenimiento de pistas y caminos vecinales.

Reiteramos nuestro apoyo al sector primario y sobre todo a las y los ganaderos lenenses.