COMPROMISU POR ASTURIES DENUNCIA LA GRAVE SITUACIÓN ECONÓMICA DEL CONCEYU DE L.lena CON FACTURES PENDIENTES DE PAGU PER VALOR DE 3.000.000 D'EUROS

➤➤ASTURIANU

Dende COMPROMISU POR ASTURIES en L.lena, queremos denunciar la grave situación económica na que s'atopa'l Conceyu de L.lena de resultes de la nefasta xestión nesta materia de l'alcaldesa, Gema Álvarez.

Tenemos nel nuesu poder la relación de factures pindies de pagu per parte del Consistoriu y les mesmes xuben a casi trés millones d'euros lo qu'indica la magnitú del problema. Dientro d'esta cantidá global, destaca'l más d'un millón d'euros que se debe a COGERSA pola recoyida de basures y enseres, que llévase ensin abonar dende Ochobre de 2021 lo que podría suponer que COGERSA dexe d'emprestar esti serviciu pola falta de pagu. Cónstanos que por cuenta de esta circunstancia, el citáu consorciu yá pon problemes para'l suministru de nuevos contenedores lo qu'esplica l'estáu llamentable de munchos d'ellos. Tamién llamen l'atención los casi 700.000 euros que se deben de lluz con factures ensin pagar dende l'añu 2022, col consiguiente peligru de que se produzan cortes de suministru énte esta situación.

El restu, aprosimao 1.200.000 euros son factures correspondientes a anguaño 2023, onde se tán pagando bien poques coses, debiendo dineru a pequeños autónomos y empreses del Conceyu y a distintos clubes y colectivos del conceyu, colo que se ta agravando la economía local de forma importante. Nesti sentíu, dende Compromisu denunciamos, nel so momentu, l'espilfarru que taba realizando l'Alcaldesa nos meses previos a les elecciones locales. Agora tamos viendo les tarrecibles consecuencies d'aquel “L.lena nun se para” que tantu dicía.

Respectu al impagu de la basura y de la lluz, que yá vienen dende la llexislatura pasada, queremos recordar que l'Alcaldesa yera la que llevaba la xestión económica siendo la Concejala de Facienda y Presupuestos. Los Conceyales y concejalas que tamos en Compromisu, desconocíamos que nun se taben pagando estes factures yá que se nos despintó en tou momentu esta información. Nós y nós si actuamos con responsabilidá y austeridá nes nueses árees, ciñéndonos al presupuestu esistente y aceptando retayos como foi, por casu, amenorgar les cuantíes de les subvenciones. Pela contra, llamentamos que l'Alcaldesa nun cumplió pela so parte, actuando de forma irresponsable y agora atopamos coles consecuencies de la so nefasta xestión económica.

No que se refier al espilfarru realizáu no que llevamos d'anguaño 2023, cabo recordar que los conceyales y concejalas de Compromisu, fuimos espulsaos del Gobiernu local el 27 de Febreru, dedicándose dende entós l'Alcaldesa a gastar ensin control dalgunu, eso sí, ensin pagar les factures como tamos desvelando güei equí.

A esto suma, que la cuenta xeneral del añu 2022 que se nos acaba de presentar y qu'hai qu'aprobar nel próximu Plenu, tien un remanente negativu de Tesorería de más d'un millón euros, aumentando de forma considerable'l remanente de Tesorería de la cuenta del 2021 que fuera negativu en 688.817 euros. Naquel momentu, pidióse al traviés del Plenu un creitu de daqué más de 400.000 euros pa desaniciar esta resultancia negativa. Con éses, a entruga nuesa na última Comisión de Cuentes sobro l'estáu d'esi creitu, comunícasenos que nun se llevó a formalizar al echase finalmente pa tras la entidá financiera suponemos que por falta de garantíes de pagu, cuestión que l'Alcaldesa tamién despintó a Compromisu.

Énte esta catastrófica xestión económica, pidimos a l'Alcaldesa qu'asuma responsabilidaes polítiques pola so manifiesta incompetencia pa, de siguío, intentar solucionar esta crítica situación ente tolos representantes políticos de la Corporación. 

➤➤CASTELLANO 

COMPROMISU POR ASTURIES DENUNCIA LA GRAVE SITUACIÓN ECONÓMICA DEL AYUNTAMIENTO DE L.LENA CON FACTURAS PENDIENTES DE PAGO POR VALOR DE 3.000.000 DE EUROS

Desde COMPROMISU POR ASTURIES en L.lena, queremos denunciar la grave situación económica en la que se encuentra el Ayuntamiento de L.lena como consecuencia de la nefasta gestión en esta materia de la alcaldesa, Gema Álvarez.

Tenemos en nuestro poder la relación de facturas pendientes de pago por parte del Consistorio y las mismas ascienden a casi tres millones de euros lo que indica la magnitud del problema. Dentro de esta cantidad global, destaca el más de un millón de euros que se debe a COGERSA por la recogida de basuras y enseres, la cual se lleva sin abonar desde Octubre de 2021 lo que podría suponer que COGERSA deje de prestar este servicio por la falta de pago. Nos consta que debido a esta circunstancia, el citado consorcio ya pone problemas para el suministro de nuevos contenedores lo que explica el estado lamentable de muchos de ellos. También llaman la atención los casi 700.000 euros que se deben de luz con facturas sin pagar desde el año 2022, con el consiguiente peligro de que se produzcan cortes de suministro ante esta situación.

El resto, aproximadamente 1.200.000 euros son facturas correspondientes a este año 2023, donde se están pagando muy pocas cosas, debiendo dinero a pequeños autónomos y empresas del Concejo y a distintos clubs y colectivos del municipio, con lo que se está agravando la economía local de forma importante. En este sentido, desde Compromisu denunciamos, en su momento, el despilfarro que estaba realizando la Alcaldesa en los meses previos a las elecciones locales. Ahora estamos viendo las terribles consecuencias de aquel “Lena no se para” que tanto decía.

Respecto al impago de la basura y de la luz, que ya vienen desde la legislatura pasada, queremos recordar que la Alcaldesa era la que llevaba la gestión económica siendo la Concejala de Hacienda y Presupuestos. Los Concejales y concejalas que estamos en Compromisu, desconocíamos que no se estaban pagando estas facturas ya que se nos ocultó en todo momento esta información. Nosotros y nosotras si actuamos con responsabilidad y austeridad en nuestras áreas, ciñéndonos al presupuesto existente y aceptando recortes como fue, por ejemplo, reducir las cuantías de las subvenciones. Por contra, lamentamos que la Alcaldesa no cumplió por su parte, actuando de forma irresponsable y ahora nos encontramos con las consecuencias de su nefasta gestión económica.

En lo que se refiere al despilfarro realizado en lo que llevamos de este año 2023, cabe recordar que los concejales y concejalas de Compromisu, fuimos expulsados del Gobierno local el 27 de Febrero, dedicándose desde entonces la Alcaldesa a gastar sin control alguno, eso sí, sin pagar las facturas como estamos desvelando hoy aquí.

A esto se suma, que la cuenta general del año 2022 que se nos acaba de presentar y que hay que aprobar en el próximo Pleno, tiene un remanente negativo de Tesorería de más de un millón euros, aumentando de forma considerable el remanente de Tesorería de la cuenta del 2021 que había sido negativo en 688.817 euros. En aquel momento, se pidió a través del Pleno un crédito de algo más de 400.000 euros para paliar este resultado negativo. Pues bien, a pregunta nuestra en la última Comisión de Cuentas sobre el estado de ese crédito, se nos comunica que no se llevó a formalizar al echarse finalmente para atrás la entidad financiera suponemos que por falta de garantías de pago, cuestión que la Alcaldesa también ocultó a Compromisu.

Ante esta catastrófica gestión económica, pedimos a la Alcaldesa que asuma responsabilidades políticas por su manifiesta incompetencia para, a continuación, intentar solucionar esta crítica situación entre todos los representantes políticos de la Corporación.