➤➤ASTURIANU
Conociendo la so forma d'actuar, tenemos que dicir que nun nos sospriende n'absolutu qu'énte la nuesa denuncia del impagu de factures, l'Alcaldesa entame xuna fuxida escontra nenguna parte intentando culpabilizar a Compromisu d'esta situación como si ella fuera xuna “convidada de piedra” nel Conceyu y non la so máxima representante a tolos efectos y amás xestora política de la área económica. Ello ye que eramos conocedores de que nos taba echando la culpa de la situación a quién-y pidía esplicaciones y perhí nun vamos pasar. Por eso, salimos cola verdá y con datos. Lo de que tolo bono yera ella y tolo malo Compromisu yá nun cola. Pa faer frente a la so intencional estratexa del tracamundiu queremos esclariar les siguientes cuestiones:
1. Los impagos de la pasada llexislatura correspuenden a la RECOYIDA DE BASURES con más d'un millón d'euros de factures ensin pagar y a la LLUZ con unos 700.000 euros. El restu de factures pagar. Nengún Conceyal nin Concejala de Compromisu dio la orde de nun pagar eses factures (amás nun tenemos esa competencia) esistiendo conseñamientu presupuestariu pa dambes. Nel casu concretu de la recoyida de basures, hai conseñada nel presupuestu xuna cantidá añal de 538.000 euros con esi envís. Por tanto, nun ye un problema de quién robla les factures, de quién va a les xuntes del Consorciu nin de que nun haya conseñamientu presupuestariu pa esti fin. La cuestión ye que les factures correchamente roblaes y con conseñamientu nun se pagaben y correspuende a l'Alcaldesa, responsable política de la economía local y Concejala de Facienda y Presupuestos, esplicar el motivu pol que nun s'abonaben, despintando esta circunstancia tanto a los sos socios de gobiernu de Compromisu como a la oposición, siendo daqué de la so absoluta y única responsabilidá. Como xestora política de la área económica ye ella la conocedora de lo que se debe y a que factures-y da prioridá pal pagu o decide nun pagar. Y lo demás ye amoriar la perdiz.
2. Tamién ye l'Alcaldesa la única que puede realizar tresferencies de creitu d'una partida económica a otra. ¿Pue ser que la razón pola que nun pagara les factures de la basura y la lluz fuera que prefería invertir esi dineru n'actuaciones aldericaes,d'eleváu costu, non consensuaes col so equipu y non prioritaries, pensando qu'esos escurrimientos” yeren más “visibles” qu'estos servicios esenciales?. Pela so parte, la xestión de les árees que llevaba Compromisu ta ende pa la so valoración pola ciudadanía y la mesma foi responsable dientro de les circunstancies, realizando axustes naquello que yera posible, por muncho que la rexidora pretenda culpanos de tolos males. Eso sí, pidía axustes a los sos conceyales y concejalas, pero nun-y lo aplicaba a ella mesma, actuando por llibre y realizando gastos cuestionables, una y bones ella tien la capacidá de roblar cualquier factura independientemente de les delegaciones.
3. Queda clara, poro, la falsedá de l'absurda acusación de que la culpa yera de Compromisu, pero ye que, amás, dar esa versión como cierta tendría de dir acompañada de la so inmediata dimisión pola so manifiesta incompetencia política por non enterase supuestamente de nada a pesar de ser la máxima autoridá del conceyu.
4. Frente a l'atrevida afirmación de qu'ensin nós se recuperará la estabilidá económica, queremos recordar que nun ye precisamente lo que fixo dende la nuesa espulsión del gobiernu'l 27 de Febreru d'anguaño:
-¿Por qué sabiendo que nun ta pagando les factures de la basura dende Ochobre del 2021 y la lluz dende'l 2022, despilfarró dineru mientres estos meses de Gobiernu en solitariu, sobremanera, nos meses previos a les elecciones, gastando ensin control, de manera qu'a puntu de terminar setiembre hai factures ensin pagar por más de 1.200.000 euros?
- ¿A quién echa la culpa d'esto agora que nós nun tamos nel gobiernu?
-¿ Paez-y responsable xugar col pan” de pequeños autónomos y empreses del Conceyu que viven al día, y de clubes y colectivos del conceyu que precisen sufragar les sos actividaes, sabiendo que nun había dineru pa paga-yos, siquier, en curtiu y mediu plazu?
- Sabiendo esto, ¿A que contención del gastu referir nes sos declaraciones?
Tarrecemos que, faltando entá trés meses p'acabar l'añu, la cuenta xeneral de 2023 va presentar unos niveles negativos alarmantes. Tiempu al tiempu.
5. Vista la situación y que l'Alcaldesa echa balones fuera en cuenta de asumir les sos culpes, pidimos al restu de grupos de la oposición centranos en pidir responsabilidaes polítiques a quién sigui gobernando en solitariu y en minoría'l conceyu, ensin cayer nel so xuegu nin na so estratexa de la división y d'esviar atenciones, y buscando soluciones y alternatives. Lo contrario, sería a cencielles siguila'l xuegu.
6. A lo último, dicir que l'Alcaldesa confunde la lexítima crítica política con faltes de respetu, como si tuviera percima del bien y del mal y nun pudiera ser oxetu de control per parte de la oposición. Nun estáu democráticu, la crítica política ye lexítima y necesaria. Namá en réximes totalitarios criticar les acciones del líder políticu ye consideráu xuna ofiensa y escorríu. A nós y nós, nin nos callarán nin vamos dexar apatayar por naide.
➤➤CASTELLANO
RESPUESTA DE COMPROMISU A LOS ATAQUES DE LA ALCALDESA
Conociendo su forma de actuar, tenemos que decir que no nos sorprende en absoluto que ante nuestra denuncia del impago de facturas, la Alcaldesa emprenda una huida hacia ninguna parte intentando culpabilizar a Compromisu de esta situación como si ella fuera una “convidada de piedra” en el Ayuntamiento y no su máxima representante a todos los efectos y además gestora política del área económica. De hecho, eramos conocedores de que nos estaba echando la culpa de la situación a quién le pedía explicaciones y por ahí no vamos a pasar. Por eso, salimos con la verdad y con datos. Lo de que todo lo bueno era ella y todo lo malo Compromisu ya no cuela. Para hacer frente a su intencionada estrategia de la confusión queremos aclarar las siguientes cuestiones:
1. Los impagos de la pasada legislatura corresponden a la RECOGIDA DE BASURAS con más de un millón de euros de facturas sin pagar y a la LUZ con unos 700.000 euros. El resto de facturas se pagaron. Ningún Concejal ni Concejala de Compromisu dio la orden de no pagar esas facturas (además no tenemos esa competencia) existiendo consignación presupuestaria para ambas. En el caso concreto de la recogida de basuras, hay consignada en el presupuesto una cantidad anual de 538.000 euros a tal efecto. Por tanto, no es un problema de quién firma las facturas, de quién va a las reuniones del Consorcio ni de que no haya consignación presupuestaria para este fin. La cuestión es que las facturas correctamente firmadas y con consignación no se pagaban y corresponde a la Alcaldesa, responsable política de la economía local y Concejala de Hacienda y Presupuestos, explicar el motivo por el que no se abonaban, ocultando esta circunstancia tanto a sus socios de gobierno de Compromisu como a la oposición, siendo algo de su absoluta y única responsabilidad. Como gestora política del área económica es ella la conocedora de lo que se debe y a que facturas le da prioridad para el pago o decide no pagar. Y lo demás es marear la perdiz.
2. También es la Alcaldesa la única que puede realizar transferencias de crédito de una partida económica a otra. ¿Puede ser que la razón por la que no pagara las facturas de la basura y la luz fuera que prefería invertir ese dinero en actuaciones discutidas,de elevado coste, no consensuadas con su equipo y no prioritarias, pensando que esas “ocurrencias” eran más “visibles” que estos servicios esenciales?. Por su parte, la gestión de las áreas que llevaba Compromisu está ahí para su valoración por la ciudadanía y la misma fue responsable dentro de las circunstancias, realizando ajustes en aquello que era posible, por mucho que la regidora pretenda culparnos de todos los males. Eso sí, pedía ajustes a sus concejales y concejalas, pero no se lo aplicaba a ella misma, actuando por libre y realizando gastos cuestionables, ya que ella tiene la capacidad de firmar cualquier factura independientemente de las delegaciones.
3. Queda clara, por tanto, la falsedad de la absurda acusación de que la culpa era de Compromisu, pero es que, además, dar esa versión como cierta debería ir acompañada de su inmediata dimisión por su manifiesta incompetencia política por no enterarse supuestamente de nada a pesar de ser la máxima autoridad del municipio.
4. Frente a la atrevida afirmación de que sin nosotros se recuperará la estabilidad económica, queremos recordar que no es precisamente lo que ha hecho desde nuestra expulsión del gobierno el 27 de Febrero de este año:
-¿Por qué sabiendo que no está pagando las facturas de la basura desde Octubre del 2021 y la luz desde el 2022, despilfarró dinero durante estos meses de Gobierno en solitario, sobre todo, en los meses previos a las elecciones, gastando sin control, de manera que a punto de terminar septiembre hay facturas sin pagar por más de 1.200.000 euros?
- ¿A quién echa la culpa de esto ahora que nosotros no estamos en el gobierno?
-¿ Le parece responsable jugar con el “pan” de pequeños autónomos y empresas del Concejo que viven al día, y de clubs y colectivos del municipio que necesitan sufragar sus actividades, sabiendo que no había dinero para pagarles, al menos, en corto y medio plazo?
- Sabiendo esto, ¿A que contención del gasto se refiere en sus declaraciones?
Nos tememos que, faltando aun tres meses para acabar el año, la cuenta general de 2023 va presentar unos niveles negativos alarmantes. Tiempo al tiempo.
5. Vista la situación y que la Alcaldesa echa balones fuera en vez de asumir sus culpas, pedimos al resto de grupos de la oposición centrarnos en pedir responsabilidades políticas a quién sigue gobernando en solitario y en minoría el municipio, sin caer en su juego ni en su estrategia de la división y de desviar atenciones, y buscando soluciones y alternativas. Lo contrario, sería simplemente seguirla el juego.
6. Por último, decir que la Alcaldesa confunde la legítima crítica política con faltas de respeto, como si estuviera por encima del bien y del mal y no pudiera ser objeto de control por parte de la oposición. En un estado democrático, la crítica política es legítima y necesaria. Únicamente en regímenes totalitarios criticar las acciones del líder político es considerado una ofensa y perseguido. A nosotros y nosotras, ni nos callarán ni nos dejaremos pisotear por nadie.



.png)